2008-01-17

2008 hittills


Nu när jag äntligen fått min hemsida up and running (om än nätt och jämnt) så känns det ju inte mer än rätt att blogga lite konst här också. Den här bloggen har sovit för länge.
Speciellt när jag målar som en tok och det finns massor att posta!

Här kommer lite av det jag hunnit med hittills iår.

En stuga i skogsbrynet. Den här gillar jag bäst för det blå taket och den gula himlen "sjunger" intill varandra.

Fjällmotiv. Åh jag vill åka till fjällen och måla live!


Några försök med blåmusslor, hittade massor häromdagen.


Jag har börjat tvinga mig själv att bli bekväm med hus i målningarna. Det är ju litet beklämmande att nästan vara arkitekt och inte våga måla hus..

Lite knoppar.



Motiv från Frölunda, ett radhusområde jag promenerade förbi häromdagen och fotade.


Motiv från huvudet. Men klart Bohuslän - inspirerat.




Det var allt för nu! Tänkte posta litet från 2007 också, tills jag gör det kan man kolla på www.rebeccaelfast.com.

Men då får man inte mina insiktsfulla kommentarer. Det är nästan som en dvd.
Over and out!




No comments: